فرماندار اسلامشهر با اشاره به برنامههای دولت در حوزه مدرسهسازی، این نهضت را پایهای برای انسانسازی و توسعه کیفی و کمی آموزش دانست و بر ضرورت مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس و حل مشکل مدارس قلع وقمعی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر، نوراله طاهری در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش، نهضت مدرسهسازی در کشور را از برنامه های محوری دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: این نهضت، یک حرکت مهم در راستای انسانسازی و سرمایهگذاری بر نسل آینده است و اگر از ابتدا به این اصل توجه میکردیم، امروز با برخی مشکلات مواجه نبودیم.
وی با اشاره به اجرای قانون ماده ۱۸ شهرسازی در اسلامشهر، افزود: این شهرستان از جمله اولین شهرستانهایی است که با همکاری انبوه سازان و راهوشهرسازی، اجرای این ماده قانونی را اغاز کرده است.
طاهری در ادامه به موضوع مدارس تخریبی (قلع و قمع) اشاره کرد و با قدردانی از خیرین مدرسهساز که سالهاست با صبر و گذشت زمینه ساختوساز را فراهم کردهاند، گفت: وظیفه داریم هرچه سریعتر رضایت افراد دارای حکم قلع و قمع مدارس را جلب و مشکل این مدارس را حل کنیم. باید تیمی ویژه روزانه این موضوع را پیگیری کند.
فرماندار اسلامشهر با ابراز نگرانی از گزارشهای دریافتی در برخی مدارس، ابراز داشت: ما مسئولیت سنگینی در قبال فرزندان این مرز و بوم داریم و از مدیران و معاونان پرورشی درخواست داریم با حساسیت بالا غربالگری و پایش مدارس را برای پیشگیری از گسترش این آسیبها انجام دهند.
طاهری همچنین بر لزوم ساماندهی مراکز پیشدبستانی تأکید و اشاره کرد: باید کارگروهی تشکیل شود و تابلوها و مجوزهای این مراکز یکسانسازی شود تا خانوادهها دچار سردرگمی نشوند، مجوز پیشدبستانی تنها در اختیار آموزش و پرورش است.
وی در پایان بر تداوم نهضت سوادآموزی برای ریشهکنی بیسوادی تأکید کرد.